Dichtbij komt het afscheid

Het bloggen is voorbij. Tenminste, voor mijn schoolproject. Het enige wat me nog te doen staat is een verantwoording schrijven. Waarom heb ik bepaalde keuzes gemaakt? Waarom heb ik deze mensen gesproken? Waarom? Waarom? Waarom? 

Het waren fantastische weken. Ik heb ontzettend veel geleerd, maar ben bovenal heel erg dankbaar voor alle mooie verhalen die ik heb mogen opschrijven. Mijn zoektocht kreeg een andere wending dan ik van te voren dacht. Ik kwam erachter dat ik het leuk vond om ervaringsdeskundigen te spreken. Het klinische gedeelte kan me min of meer gestolen worden.
Begrijp me niet verkeerd, ik vond het uiteraard erg interessant om er achter te komen wat Kunstmatige Inseminatie met Donorsperma precies is, hoe dit in zijn werking gaat en waarom mensen het hier niet mee eens zijn. Nog interessanter vond ik de manier waarop iedereen hier verschillend mee om gaat. Moeders, dochters, zoons, donor. Ik heb ze allemaal gesproken.

Ik ben blij met alle positieve reacties, opbouwende kritiek en kritische vragen die ik heb gekregen. Wat ik graag wilde was iets los maken bij mensen en ik denk dat dat is gelukt. Waar ik nog nooit met iemand over gesproken had, werd ‘zomaar’ openbaar. Ik heb gemerkt dat ik het prettig vond dat iedereen nu weet waar ik vandaan kom. Dat mensen vrij zijn om er dingen over te vragen en dat ze dat ook weten. Het heeft niet alleen mijn moeder en mij dichter bij elkaar gebracht. Het heeft voor mezelf ook veel losgemaakt. Vrienden stellen opeens vragen, collega’s geven reacties en zelfs met familie heb ik het over iets wat nog nooit ter sprake is geweest.

Ik was op zoek naar informatie over KID. Deze informatie heb ik gevonden. Daarnaast heb ik verhalen gevonden en gehoord die ik anders nooit gehoord zou hebben. Het project heeft mij meer gebracht dan ik had durven dromen.

Wat ik zal proberen is om nog steeds op zoek te gaan naar mooie verhalen. Ik beloof niks, maar hoop jullie bij een volgend verhaal weer allemaal te mogen verwelkomen en van harte uit te nodigen om te reageren.

Bedankt.

gevonden

2 thoughts on “Dichtbij komt het afscheid

  1. Ik heb erg genoten van je verhalen ! Was zelfs voor mij intressant. Zo te weten komen hoe mn lieve vriendinnetje te wereld is gebracht, erg mooi en leuk ! Ik kan niet wachten als er stiekem toch nog een verhaaltje in de toekomst komt hihi ..

    Liefs, Mon

    • Lieve Montana,

      Ik ben heel erg blij met je lieve reactie. Wat is het fijn dat ik ook mensen die zo dicht bij mij staan op deze manier een inkijkje kon geven in mijn leven.
      Ik beloof je dat er nog een verhaaltje zal komen!

      Liefs,
      Miel

Geef een reactie

